GRY PARAGRAFOWE

LISTA GIER PARAGRAFOWYCH WYDANYCH W POLSCE

W tym dziale zamierzam zebrać dane na temat wszystkich gier paragrafowych wydanych w Polsce, na papierze i rzecz jasna w języku polskim. Na razie jest tylko kilka tytułów ale mam nadzieję, że pomożecie mi w zbieraniu informacji na ten temat. Chciałbym również aby spis dodatkowo zawierał scany okładek, więc jeśli ktoś może mi je udostępnić, byłbym wdzięczny.


AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Wojownik Autostrady I: Piekło na Autostradzie


TYTUŁ ORYGINALNY:
Freeway Warrior I: Highway Holocaust (1988)


WYDAWNICTWO PL:
1991 AMBER

LICZBA PARAGRAFÓW: 350

Legendarna gra paragrafowa Joe Devera, autora serii Lone Wolf. Nazywasz się Cal Phoenix i jesteś obrońcą Kolonii Dallas. Czeka Cię wspaniała przygoda w świecie zniszczonym przez wojnę atomową. Rozbudowane zasady sprawiają, że gra jest niezwykle realistyczna. Szukaj na Allegro.
Wersja elektroniczna TUTAJ.








AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Wojownik Autostrady II: Przejście przez Góry Masakry


TYTUŁ ORYGINALNY:
Freeway Warrior II: Mountain Run (1988)


WYDAWNICTWO PL:
1991 AMBER

LICZBA PARAGRAFÓW: 350

Część druga wspaniałej gry. Szukaj na Allegro.












AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Wojownik Autostrady III: Strefa Śmierci


TYTUŁ ORYGINALNY:
Freeway Warrior III: Omega Zone (1989)


WYDAWNICTWO PL:
1992 AMBER

LICZBA PARAGRAFÓW: 350

Część trzecia wspaniałej gry. Szukaj na Allegro.













AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Wojownik Autostrady IV: Ostatni Etap


TYTUŁ ORYGINALNY:
Freeway Warrior IV: California Countdown (1989)


WYDAWNICTWO PL:
1993 AMBER

LICZBA PARAGRAFÓW: 350

Część czwarta wspaniałej gry. Szukaj na Allegro. Ostatnio natknąłem się też na nią w księgarni internetowej za cenę 5.50 zł. TUTAJ.











AUTOR:
Ruth Ashby


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu I: W poszukiwaniu króla Artura


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine I: Quest for King Arthur (kwiecień 1988)


WYDAWNICTWO PL:
1989 ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
124 strony

Gra paragrafowa przeznaczona dla dzieci. Zostajesz przeniesiony w czasie i musisz powrócić bezpiecznie do domu. Musisz przeżyć, a co najważniejsze, nie wpaść w pętlę czasową. Proste zasady. Mało dróg wyboru i częste zapętlenia. Szukaj na Allegro i w bibliotekach.








AUTOR:
Arthur Byron Cover


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu II: Ostrze Gilotyny


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine II: Blade of the Guillotine (październik 1986)


WYDAWNICTWO PL:
1989 ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
125 stron

Szukaj na Allegro i w bibliotekach.











AUTOR:
Jim Gasperini


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu III: Tajemnica Atlantydy


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine III: The Mystery of Atlantis (sierpień 1985)


WYDAWNICTWO PL:
1990 ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
123 strony

Jest rok 400 p.n.e. Cofnąłeś się do czasów pierwszych Igrzysk Olimpijskich. Od twej decyzji zależy, czy będziesz bezpieczny czy też znajdziesz się w pułapce czasu! Szukaj na Allegro i w bibliotekach.








AUTOR:
Arthur Byron Cover


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu IV: Pierścienie Saturna


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine IV: The Rings of Saturn (marzec 1985)


WYDAWNICTWO PL:
- ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
125 stron














AUTOR:
Richard Glatzer


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu V: Na tropie miast ze złota


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine V: Quest for the Cities of Gold (luty 1987)


WYDAWNICTWO PL:
- ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
125 stron













AUTOR:
Jim Gasperini


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu VI: Piracki Rejs


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine VI: Sail with Pirates (sierpień 1984)


WYDAWNICTWO PL:
1991 ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
125 stron

Szukaj na Allegro i w bibliotekach.












AUTOR:
Robert W. Walker


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu VII: W poszukiwaniu źródeł Nilu


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine VII: Search for the Nile (maj 1986)


WYDAWNICTWO PL:
1991 ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
128 stron
Czy chcesz wziąść udział w wyprawach badawczych na kontynencie afrykańskim? Szukaj na Allegro i w bibliotekach.











AUTOR:
David Bischoff


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu VIII: Śladami Dinozaurów


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine VIII: Search for Dinosaurs (luty 1984)


WYDAWNICTWO PL:
- ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
120 stron

Ten numer jest w spisie w poprzednich tomach, ale nie mam pewności, czy się ukazał, bo nigdy się z nim nie zetknąłem.











AUTOR:
Seymour V. Reit


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu IX: Detektyw Scotland Yardu


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine IX: Scotland Yard Detective (kwiecień 1987)


WYDAWNICTWO PL:
- ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
125 stron

Ten numer jest w spisie w poprzednich tomach, ale nie mam pewności, czy się ukazał, bo nigdy się z nim nie zetknąłem.










AUTOR:
Nancy Bailey


TYTUŁ POLSKI:
Wehikuł Czasu X: Kurs na Australię


TYTUŁ ORYGINALNY:
Time Machine X: Bound for Australia (październik 1987)


WYDAWNICTWO PL:
- ALFA

LICZBA PARAGRAFÓW:
125 stron

Ten numer jest w spisie w poprzednich tomach, ale nie mam pewności, czy się ukazał, bo nigdy się z nim nie zetknąłem.










AUTOR:
Robin Waterfield, Wilfried Davies


TYTUŁ POLSKI: Pajęcza Sieć

TYTUŁ ORYGINALNY:
The Money Spider


WYDAWNICTWO PL:
1996 eMPi2

LICZBA PARAGRAFÓW:
282 strony

Dowiedziałem się niedawno o tym gamebooku przez przypadek. Fabuła wygląda następująco: w banku podłożono bombę. Zamach wydaje się nie mieć motywu, nikt też nie przyznał się do zamachu. Scotland Yard zleca czytelnikowi śledztwo... Grę paragrafową można kupić w cenie 6zł. w księgarni internetowej.
Bezpośredni link TUTAJ.







AUTOR:
Robin Waterfield, Wilfried Davies


TYTUŁ POLSKI: Wodny Pająk

TYTUŁ ORYGINALNY:
The Water Spider


WYDAWNICTWO PL:
1998 eMPi2

LICZBA PARAGRAFÓW:
302 strony

Podczas transportu z Cape Town do Southampton znika duży ładunek złota. Sejf, w którym przechowywano złoto na statku, był fabrycznie nowy i praktycznie niezniszczalny. Prescot-Johnes zwraca się do Czytelnika z prośbą o pomoc... Grę paragrafową można kupić w cenie 6 zł. w księgarni internetowej.
Bezpośredni link TUTAJ.







AUTOR:
Artur Marciniak


TYTUŁ ORYGINALNY:
Zagadka Rezerwatu


WYDAWNICTWO PL:
1995 S.R

"Czy zdołasz rozwikłać zagadkę starożytnego bóstwa? Czy staniesz się kolejną ofiarą fanatycznych indiańskich wyznawców Wielkiego Cthulhu?" Takie słowa widnieją na okładce małej książeczki z grą paragrafową, pt. Zagadka rezerwatu. Gra składa się z 201 paragrafów, których treść poznamy jako naukowiec, żołnierz bądź parapsycholog. Wybór wpływa na wartość cech bohatera. Tych z kolei mamy tu sześć w tym zdrowie psychiczne. Podobnie, jak w przypadku żywotności, jego spadek eliminuje nas z gry.










AUTOR:
Rafał Nowocień


TYTUŁ ORYGINALNY:
Czarny Legion


WYDAWNICTWO PL:
1995 S.R

LICZBA PARAGRAFÓW: 364

Jest rok 2910. Statki zwiadowcze armii imperium zostają zaatakowane przez nowo odkrytą, inteligentną lecz wrogą ludziom rasę. Po raz pierwszy w historii ludzkości wybucha konflikt międzygalaktyczny. Szukaj na Allegro.













AUTOR:
Jacek Komuda, Grzegorz Karykowski


TYTUŁ ORYGINALNY:
Pogranicze


Gra paragrafowa fantasy. > WYDAWNICTWO PL:
1995 S.R

LICZBA PARAGRAFÓW: 274


















AUTOR:
Tomasz Kołodziejczak


TYTUŁ ORYGINALNY:
Rzeźbiarze Pierścieni


WYDAWNICTWO PL:
S.R/Fabryka Słów 2011

LICZBA PARAGRAFÓW: 174

Klimat kosmiczno-cyberpunkowy. Rzeźbiarze Pierścieni tworzą dynamiczne konstrukcje z lodowych odłamków w pierścieniach planet. Gracz ma za zadanie sprawdzić, co się stało w jednej z ich baz. Może też odkryć ich największą tajemnicę... Jeśli przeżyje. Wg autora wykreowaną postać można wykorzystać w grze fabularnej "Strefa śmierci". Więcej o fabule trudno napisać, bo się zepsuje całą zabawę. W lipcu 2011 roku ukazała się reedycja tej pozycji w zbiorze opowiadań autora pod tytułem Głowobójcy










AUTOR:
Tomasz Kreczmar, Andrzej Miszkurka


TYTUŁ ORYGINALNY:
Wewnętrzne Zło


WYDAWNICTWO PL:
1996 S.R

LICZBA PARAGRAFÓW: 198

W grze wcielasz się w rolę wampira, który musi załatwić stare porachunki (sprzed kilku wieków) ze swoim byłym Mistrzem Zakonu Templariuszy. Akcja gry rozgrywa się w Szkocji w 1999 roku. Recenzja na TEJ podstronie.













AUTOR:
Jacek Ciesielski


TYTUŁ ORYGINALNY:
GOBLIN


WYDAWNICTWO PL:
1988 tygodnik "Razem" (w 4 numerach)

LICZBA PARAGRAFÓW: 356

Gra paragrafowa Jacka Ciesielskiego. Niestety bardzo mało o niej wiem. Praktycznie tylko to, że jest trudna do zdobycia:) Całkowicie przypadkiem natknąłem się na nią na Allegro. Fabuła podobna jak w "Dreszczu": gracz staje się Śmiałkiem i wędruje po podziemnych labiryntach zabijając mieszkające tam bestie.











AUTOR:
Jacek Ciesielski


TYTUŁ ORYGINALNY:
Dreszcz


WYDAWNICTWO PL:
1987 tygodnik "Razem"
1989 Ultima
2001 dodatek do "ŚGK"

LICZBA PARAGRAFÓW: 387

Legendarna gra paragrafowa Jacka Ciesielskiego. Gra niestety nie jest zbyt ciekawa. Chodzimy po lochach i walczymy z potworami. Jak dla mnie za dużo skomplikowanych labiryntów i zbyt monotonna. Wersję elektroniczną znajdziecie TUTAJ.










AUTOR:
S. John Ross


TYTUŁ POLSKI:
Pierścień Złodziei


TYTUŁ ORYGINALNY:
Ring of Thieves (2000)


WYDAWNICTWO PL:
2004 Strona Gry Paragrafowe

LICZBA PARAGRAFÓW: 137

Pokieruj losami Hobbita Lucasa, który przypadkiem wchodzi w posiadanie magicznego pierścienia. Pech chciał, że interesuje się nim również pewna gildia... Wersja elektroniczna do zciągnięcia w dziale DOWNLOAD. Opis TUTAJ.









AUTOR:
Harry Harrison


TYTUŁ POLSKI:
I Ty Możesz Zostać Stalowym Szczurem


TYTUŁ ORYGINALNY:
You Can Be A Stainless Steel Rat (1985)


WYDAWNICTWO PL:
1995 AMBER

LICZBA PARAGRAFÓW:
144 strony

Jesteś kandydatem do korpusu specjalnego. Twoim zadaniem jest porwanie profesora z więziennej planety Skraldespand, którego wynalazek zagraża całemu światu. Można zakupić za 15 zeta TUTAJ lub próbować szukać na Allegro.









AUTOR:
Jarosław "Peregrin" Irzykowski


TYTUŁ ORYGINALNY:
Wyspa Zmierzchu


WYDAWNICTWO PL:
1989 Budus

LICZBA PARAGRAFÓW:
409

Gra fantasy spod znaku Magii i Miecza (nie chodzi mi tu o rozleglą planszówkę, czy też wieloplanszówkę wydaną pod tym tytułem, a o podgatunek fantasy ogólnie pojęty), z mocnymi nawiązaniami do klimatów rodem z Lovecrafta. Rzadko, ale bywa na Allegro.











AUTOR:
John H. Butterfield, Edward J. Woods


TYTUŁ POLSKI:
Odkrywcy Nowych Światów


TYTUŁ ORYGINALNY:
-


WYDAWNICTWO PL:
1981 Encore

LICZBA PARAGRAFÓW:
232

Mieszanka gry paragrafowej i planszówki. Myślę, że jest to ciekawe połączenie. Więcej informacji, jak również link skąd można ściągnąć skany z gry znajdują się na TEJ podstronie.









AUTOR:
John H. Butterfield, Edward J. Woods


TYTUŁ POLSKI:
Odkrywcy Nowych Światów


TYTUŁ ORYGINALNY:
-


WYDAWNICTWO PL:
1981 Encore

LICZBA PARAGRAFÓW:
232

Mieszanka gry paragrafowej i planszówki. Myślę, że jest to ciekawe połączenie. Więcej informacji, jak również link skąd można ściągnąć skany z gry znajdują się na TEJ podstronie.










AUTOR:
Gerard Sucherek


TYTUŁ ORYGINALNY:
Lochy Labiryntu


WYDAWNICTWO PL:
Gery INT

LICZBA PARAGRAFÓW:
387

Gra paragrafowa w stylu Dreszcza. Cała akcja dzieje się w podziemiach. Więcej informacji oraz możliwość zakupu w cenie 10 złotych TUTAJ.













AUTOR:
Rose Estes


TYTUŁ POLSKI:
DUNGEONS & DRAGONS I: Przerażający Loch


TYTUŁ ORYGINALNY:
DUNGEONS & DRAGONS I: Dungeon of Dread (TSR Hobbies, Inc 1982)


WYDAWNICTWO PL:
1994 Wiedza i Życie

LICZBA PARAGRAFÓW:
130 stron

"Nazywasz się Caric i jesteś dzielnym wojownikiem żyjącym w świecie, po którym wędrują smoki. Czy zgłębisz tajemnice Przerażającego Lochu? Podczas wędrówki lochem będziesz mógł poruszać się wieloma korytarzami i od ciebie zależy, który z nich wybierzesz. Tylko ty decydujesz o tym, czy ze swoim przyjacielem niziołkiem znajdziecie skarb, czy spotka was zawód! Chcesz walczyć z wyłaniającymi się z ciemności potworami?" Oto fragment z ostatniej strony okładki. Z tego co wiem w grze nie ma żadnych zasad, oprócz czytania tekstu i podejmowania decezji:)


AUTOR:
Rose Estes


TYTUŁ POLSKI:
DUNGEONS & DRAGONS II: Lustrzana Góra


TYTUŁ ORYGINALNY:
DUNGEONS & DRAGONS II: Mountain of Mirors (TSR Hobbies, Inc 1982)


WYDAWNICTWO PL:
1994 Wiedza i Życie

LICZBA PARAGRAFÓW:
141 stron

"Nazywasz się Landon i jesteś dzielnym elfem, który przybył do krainy mroźnych gigantów i orków. Czy uda ci się wyplenić zło, które włada Lustrzaną Górą? Wiele dróg prowadzi w głąb góry, którą z nich wybierzesz zależy od ciebie. Tylko ty decydujesz o tym, czy więźniowie wydostaną się z podziemi, czy na zawsze pozostaną w kajdanach! Czy swoim magicznym mieczem zdołasz pokonać potwory, które strzegą tajemnic góry?" Oto fragment z ostatniej strony okładki. Z tego co wiem w grze nie ma żadnych zasad, oprócz czytania tekstu i podejmowania decezji:)


AUTOR:
Josepha Sherman


TYTUŁ POLSKI:
DUNGEONS & DRAGONS III: Pieśń Czarnego Druida


TYTUŁ ORYGINALNY:
DUNGEONS & DRAGONS II: Song of the Dark Druid (TSR Hobbies, Inc 1987,1994)


WYDAWNICTWO PL:
1994 Wiedza i Życie

LICZBA PARAGRAFÓW:
170 stron

"Czarny Druid Malgarath ukradł Zaczarowanemu Plemieniu Pieśń Złota i zamierza zamienić jej wielką dobrą siłę z Zło. Moc Pieśni Złota raz zamieniona w złą będzie użyta do osiągnięcia tylko jednego celu. Powoli i bezwzględnie zniszczy nadzieję, radość i prawdziwe życie na świecie, by nasycić czarną potęgę swego posiadacza. Nazywasz się Ardan, wyruszasz na spotkanie przygody, w której czeka na ciebie wiele niebezpieczeństw. Sam określisz poprzez swoje decyzje, jak potoczą się koleje tej opowieści."



AUTOR:
Rose Estes


TYTUŁ POLSKI:
DUNGEONS & DRAGONS IV: Bunt Krasnoludów


TYTUŁ ORYGINALNY:
DUNGEONS & DRAGONS IV: Revolt of the Dwarves


WYDAWNICTWO PL:
-

LICZBA PARAGRAFÓW:
-

Czytelnik, który podesłał mi info o poprzednich tomach nie posiada ostatniego, który jest zapowiadany w trzecim i wiadomo tylko, że miał się ukazać.










AUTOR:
Jacek Komuda


TYTUŁ ORYGINALNY:
66 do Piekła


WYDAWNICTWO PL:
jako dodatek do 10 numeru magazynu "Portal", moża zamówić TU

LICZBA PARAGRAFÓW:
162

Gra jest wprowadzeniem do świata gry RPG pt. Neuroshima.














AUTOR:
nieznany


TYTUŁ ORYGINALNY:
Pierścień


WYDAWNICTWO PL:
Torus (wydana pomiędzy 1989 a 1995 rokiem.)

LICZBA PARAGRAFÓW:
354

Gra jest napisana w stylistyce westernowo-baśniowej. Firma "Torus" należała do Pana Andrzeja Żyły. Autorem okładki i ilustracji natomiast jest Pan Marcin Żyła. Możliwe zatem, że autorem gry jest jeden z tych Panów, bądź napisali ją oboje.













AUTOR:
Kazimierz Minko


TYTUŁ ORYGINALNY:
Kosmiczna Ruletka


WYDAWNICTWO PL:
PUP "Budus", Gdańsk 1989

LICZBA PARAGRAFÓW:
470

Gra paragrafowa, której akcja toczy się w świecie Sience-fiction. Nasz bohater zaczyna jako niedoświadczony wieśniak. W ciągu gry staje się potężnym pilotem, najemnikiem i żołnierzem. Weźmie udział w kilku lotach bojowych, zajmie się przemytem czy bijatykami w ciemnych uliczkach. Gra ma bardzo rozbudowany system rozwoju postaci.










AUTOR:
Carlo Frabetti


TYTUŁ POLSKI:
Księga Labiryntu


WYDAWNICTWO PL:
2007, Nasza Księgarnia Warszawa

LICZBA PARAGRAFÓW:
- (192 liczba stron)

Opis napisany przez Jaczu:
"Księga labiryntu" to sympatyczna i wymagająca nieco kombinowania gra paragrafowa w stylu baśni. Zadaniem gracza jest wejście do labiryntu i przebycie go. Podczas wędrówki będziemy rozwiązywać moralne dylematy oraz logiczne łamigłówki. Dzięki tej grze zrozumiecie, że czasem lepiej być żółwiem niż zającem

Księga Labiryntu jest pełna zasadzek i fałszywych dróg, które wydają się słuszne. W tej książce to ty decydujesz o losach bohaterów. Dobrze się więc zastanów, bo określasz też swoją przyszłość. Postanawiając, co powinien uczynić sprawiedliwy król czy królewna szukająca męża, dowiesz się wiele o samym sobie. A poza tym... nie przejmuj się, jeśli zamienisz się w żółwia! Czy masz odwagę wejść do środka?
Do kupienia praktycznie wszędzie w księgarniach wysyłkowych.



AUTOR:
Nieznany


TYTUŁ POLSKI:
Śmiertelna próba


TYTUŁ ORYGINALNY:
-


WYDAWNICTWO PL:
Sfera

LICZBA PARAGRAFÓW:
167

Jest to jedna z części "Serii miniatur" i oznaczona jest numerem 6. "Śmiertelna próba" nie jest samodzielną grą, lecz wykorzystuje zasady innych części miniatur ("Potyczka" lub/oraz "Mag") nie będącymi grami paragrafowymi. Gra jest połączeniem gry planszowo-bitewnej i paragrafowej. Gracz dowiaduje się, że pewien surowy, ale szczodry władca poszukuje najemników. Przed wstąpieniem w szeregi jego armii kandydaci muszą jednak przejść śmiertelnie niebezpieczną próbę - wejść do labiryntu zbudowanego specjalnie w tym celu i odnaleźć w nim skarb.



AUTOR:
Artur Marciniak


TYTUŁ POLSKI:
Magiczny pierścień


WYDAWNICTWO PL:
Bauer Sp.z.o.o.

LICZBA PARAGRAFÓW:
58

Krótka gra paragrafowa zamieszczona na łamach magazynu Fantasy 7/'03 (11) Grudzień 2003.















AUTOR:
Marcin Sumiński


TYTUŁ POLSKI:
Megapolis


WYDAWNICTWO PL:
Bauer Sp.z.o.o.

LICZBA PARAGRAFÓW:
69

Krótka gra paragrafowa zamieszczona na łamach magazynu Fantasy 2/'04 (12) Luty 2004.













AUTOR:
Steve Jackson


TYTUŁ POLSKI:
Kosmolot "Podróżnik"


WYDAWNICTWO PL:
Miesięcznik "Fikcje" 1985

LICZBA PARAGRAFÓW:
???

Prawdopodobnie pierwsza gra paragrafowa wydana w Polsce przez Śląski Klub Fantastyki na łamach miesiącznika "Fikcje" w 1985 roku.













AUTOR:
Mikołaj Kołyszko


TYTUŁ POLSKI:
Tajemne Oblicze Świata


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2011

LICZBA PARAGRAFÓW:
104

Zastanawiałeś się kiedyś jakby to było, gdyby nagle dane ci było poznać myśli innych ludzi? Fascynujące, nieprawdaż? A może nie do końca? W końcu taki dar... No właśnie - to dar, czy przekleństwo? Na te, oraz wiele innych pytań, odpowiedzi dostarcza niniejsza gra. Wciel się w postać spieszącego się do pracy mężczyzny, który wbrew swej woli obdarowany został zdolnościami daleko wybiegającymi poza „rzeczywisty” świat... Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR. Pierwsze wydanie gry było projektem fanowskim i w pierwotnej formie nadal dostępne jest w dziale DOWNLOAD.







AUTOR:
Mikołaj Kołyszko


TYTUŁ POLSKI:
Tajemne Oblicze Świata II: Piekielny Szyfr


WYDAWNICTWO PL:
Kuźnia Słów 2009
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2011

LICZBA PARAGRAFÓW:
139

Druga część gry, tym razem jako oficjalne wydawnictwo (pierwsza część pierwotnie była projektem fanowskim a jej pierwsze wydanie pobrać można z działu DOWNLOAD). Jako materiał dodatkowy mamy tu artykuł religioznawczy o historii Necronomiconu. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.









AUTOR:
West Tracey


TYTUŁ POLSKI:
Gwiezdne Wojny - Wojny Klonów: Ścieżka Jedi


WYDAWNICTWO PL:
Hachette Polska 2009

LICZBA PARAGRAFÓW:
160 stron

"Czy kiedykolwiek chciałeś zostać Rycerzem Jedi? Teraz masz szansę! Z komnat Świątyni Jedi możesz przenosić się do lasów Kashyyyk i walczyć ramię w ramię z potężnymi Wookie albo latać swoim myśliwcem w przestrzeni kosmicznej i stawać do walki z łowcami nagród. Mnóstwo ścieżek, które możesz obrać i prawie 25 różnych zakończeń, dają ci szansę na przeżycie całkiem nowej przygody za każdym razem, kiedy sięgniesz po książkę! Wybierz swoje przeznaczenie..." Gra dostępna na STRONIE WYDAWCY







AUTOR:
West Tracey


TYTUŁ POLSKI:
Gwiezdne Wojny - Wojny Klonów: Zaginiony Legion


WYDAWNICTWO PL:
Hachette Polska 2009

LICZBA PARAGRAFÓW:
160 stron

"Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest być żołnierzem Armii Klonów? Dzięki tej książce łatwo wcielisz się m.in. w lekarza, dowódcę i specjalistę od ładunków wybuchowych. Czekają na ciebie niezwykle ważne decyzje oraz ponad 25 różnych zakończeń. Przeżyj tę przygodę sam – i to niejeden raz! Wybierz swoje przeznaczenie..." Gra dostępna na STRONIE WYDAWCY









AUTOR:
West Tracey


TYTUŁ POLSKI:
Gwiezdne Wojny - Wojny Klonów: Przygoda na Teth


WYDAWNICTWO PL:
Hachette Polska 2010

LICZBA PARAGRAFÓW:
216 stron

"Czy marzyłeś kiedyś o wyruszeniu z dżungli Teth na pustynną Tatooine? Właśnie masz szansę to przeżyć! Odkryj sekrety klasztoru B’omarr, ukryj się przed ogniem blasterów i stań twarzą w twarz z Asajj Ventress. Dostaniesz szansę, by dołączyć do Rycerzy Jedi lub znaleźć się po Ciemnej Stronie Mocy. Wybierz swoje przeznaczenie! " Gra dostępna na STRONIE WYDAWCY









AUTOR:
Green Jonathan


TYTUŁ POLSKI:
Gwiezdne Wojny - Wojny Klonów: Kryzys na Coruscant


WYDAWNICTWO PL:
Hachette Polska 2010

LICZBA PARAGRAFÓW:
???

"Zaatakowano Senat Galaktyki! Wcielasz się w postać padawana mistrzyni Jedi Shaak Ti i wyruszasz na pomoc kanclerzowi Palpatine. Próbujesz się dowiedzieć, kto kryje się za spiskiem. W trakcie swojej wędrówki odwiedzisz najmroczniejsze zaułki Coruscant, zapędzisz się na równinę Mesra i do pałacu Huttów na Tatooine. Czy udowodnisz, że jesteś wartościowy? A może przejdziesz na Ciemną Stronę Mocy, kiedy misja okaże się zbyt trudna? Wybierz swoje przeznaczenie! " Gra dostępna na STRONIE WYDAWCY







AUTOR:
Behrent Sue


TYTUŁ POLSKI:
Gwiezdne Wojny - Wojny Klonów: Tajna armia Dooku


WYDAWNICTWO PL:
Hachette Polska 2010

LICZBA PARAGRAFÓW:
???

"Krążą plotki, że Hrabia Dooku gromadzi świetnie wyszkolonych żołnierzy, by raz na zawsze zniszczyć Zakon Jedi. Jako uczeń mistrza Jedi Plo Koona wyruszasz w niebezpieczną misję. Masz za zadanie odnaleźć i zniszczyć bazę treningową sił przeciwnika. W trakcie wyprawy odwiedzisz wiele różnych planet i poznasz niejedną interesującą istotę. Ale czy będziesz mógł im zaufać? Czy zdołasz wykonać misję, zanim zostaniesz wykryty? " Gra dostępna na STRONIE WYDAWCY







AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Dinara: Prastare Szczyty


WYDAWNICTWO PL:
Kuźnia słów 2009

LICZBA PARAGRAFÓW:
262

"19 listopada 1944, Chorwacja. Nazywasz się Dymitri Iwanowicz Gawryłow i jesteś oficerem NKWD. Jednak od lat służysz swojej ojczyźnie pod innym nazwiskiem, jako szpieg w szeregach SS. Tam znany jesteś jako Johan Karenberg, prawdziwy Niemiec wierny ideologii narodowego socjalizmu. Nie zwlekaj! Wciel się w radzieckiego szpiega, który w schyłkowej fazie wojny ponad wolę towarzysza Stalina przełożył nieodparty urok pewnego ładunku złota. Rozwiąż fascynująca zagadkę skrywaną wśród liczącej 262 paragrafy książki-gry „Dinara: Prastare szczyty”. Kilka zakończeń jak i dróg do nich prowadzących sprawi, że nie będzie to jedynie krótka „jednostrzałówka”. Zwiedź zatem ponury, opustoszały klasztor i poznaj ponure tajemnice jakie skrywa w sobie jego okolica..." Pozycja dostępna w dziale DOWNLOAD

AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Ostatni Kurs


WYDAWNICTWO PL:
Kuźnia słów 2009

LICZBA PARAGRAFÓW:
185

"Lata 70 XIX wieku, gdzieś na pograniczu rosyjsko-rumuńskim. Co wtedy miało miejsce? Twoja przygoda! Wygnany z rodzimej Anglii wędrujesz po Europie, przedstawiając się jako James Gordon. Czeka na ciebie 185 paragrafów prowadzących różnymi ścieżkami do kilku zakończeń Ostatniego kursu. To interaktywne opowiadanie czeka, aż zasiądziesz za sterami jego fabuły. A wszystko zacznie się od pewnej podróży pociągiem, którą Ty czytelnik-gracz-bohater postanowiłeś odbyć..." Pozycja dostępna w dziale DOWNLOAD





AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Szklana Twarz


WYDAWNICTWO PL:
Kuźnia słów 2009,
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2010


LICZBA PARAGRAFÓW:
188 stron

"Szklana twarz to napisana z rozmachem, licząca przeszło 435 paragrafów gra-książka opowiadająca o losach Cienia, pozbawionego wspomnień pomocnika kowala w Megiddo - Upadłym Mieście. Pogodzony z losem stara się po prostu przetrwać kolejny rok. Jednak przeszłość upomni się jeszcze o swoje prawa... Ta stylizowana na opowiadanie, interaktywna opowieść zapewni Ci wiele nie zapomnianych przeżyć w świecie twardych reguł, ostrej stali i złowieszczych knowań. Dzięki wielu ścieżkom fabularnym i kilkunastu zakończeniom będziesz, czytelniku-graczu, mógł na wiele godzin zagłębić się w świat bohatera, którym jesteś ty sam!" Pozycja dostępna na stronie magazynu MASZ WYBÓR. Dość istotny jest fakt, że gra wydana przez WWW różni się od tej wydanej w Kuźni Słów - ma zmieniony początek oraz jest bogatsza o 35 stron (gra wydana w Kuźni miała 153 strony).


AUTOR:
Carlo Frabetti


TYTUŁ POLSKI:
Pałac o Stu Bramach


WYDAWNICTWO PL:
Nasza Księgarnia 2008

LICZBA PARAGRAFÓW:
112 stron

"Kiedy otworzysz tę książkę, staniesz się jej bohaterem. Czytając ją, znajdziesz się w świecie pełnym niespodzianek i przygód, ale także niebezpieczeństw, wejdziesz do Świata Niedotykalnego i do pałacu o wielu bramach. Poznasz barwne postaci i będziesz szukać skarbów. Wystarczy tylko, że odpowiesz na kilka prostych pytań ... " Pozycja dostępna na MERLINIE









AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Ucieczka przed mrokiem


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2010

LICZBA PARAGRAFÓW:
550

"Jesteś Samotnym Wilkiem. Podczas niszczycielskiego ataku Mroczni Władcy zburzyli klasztor, w którym uczyłeś się umiejętności Lordów Kai. Ocalałeś tylko ty. Poprzysięgłeś zemstę. Najpierw jednak musisz dotrzeć do Holmgardu, aby ostrzec Króla o gromadzących się siłach zła. Słudzy ciemności bezlitośnie ścigają cię przez cały twój kraj i każda kolejna strona książki niesie ze sobą nowe wyzwania. Rozważnie wybierz swoje umiejętności i broń – bowiem mogą ci pomóc w przeżyciu najbardziej fantastycznej i przerażającej podróży twojego życia." Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY





AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Ogień na wodzie


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2010

LICZBA PARAGRAFÓW:
304 strony

"Król wysłał cię w desperacką podróż w celu odzyskania jedynej mocy w Magnamundzie, która może ocalić twój lud: Sommerswerd, miecz słońca. Przed tobą przerażające niebezpieczeństwa – wściekłe sztormy, tunel Tarnalinu oraz upiorne trupie wraki Vonotara Zdrajcy. Używaj swoich zdolności mądrze – bowiem tylko ty możesz uratować swoją krainę przed zniszczeniem przez Mrocznych Władców." Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY







AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Jaskinie Kalte


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2010

LICZBA PARAGRAFÓW:
304 strony

"W JASKINIACH KALTE twoja misja polega na schwytaniu znienawidzonego wroga, ale żeby tego dokonać, będziesz musiał stawić czoła straszliwym niebezpieczeństwom czyhającym w lodowym królestwie. Bądź jednak ostrożny! Jest to przygoda, w której przyjdzie ci sprawdzić swoje umiejętności i wytrzymałość w ekstremalnych warunkach. " Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY









AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Otchłań Zagłady


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2010

LICZBA PARAGRAFÓW:
320 stron

"W OTCHŁANI ZAGŁADY zostajesz wysłany w celu odzyskania zaginionego złota oraz znalezienia zabłąkanego patrolu. Lecz wkrótce odkrywasz, że jest to misja o poważnych konsekwencjach – stawką jest bowiem los twojego kraju! " Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY











AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Cień na piasku


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2011

LICZBA PARAGRAFÓW:
302 strony

"W CIENIU NA PIASKU zawarte są dwie przygody. Po pomyślnym ukończeniu obu osiągniesz rangę Mistrza Kai, najwyższej możliwej dystynkcji na tym etapie. To przygotuje cię do zmierzenia się z jeszcze bardziej zabójczymi wrogami." Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY











AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Królestwa Grozy


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2012

LICZBA PARAGRAFÓW:
360 stron

"W KRÓLESTWACH GROZY podążasz szlakiem pierwszego Mistrza Kai. Zawiedzie cię ona w samo serce wrogiej krainy i zamieni się w desperacki wyścig z czasem. Po piętach będą ci deptać Mroczni Władcy, którzy ruszą twoim tropem gdy zduszą zamieszki, jakie wybuchły w ich mieście. Musisz się śpieszyć. Dobierz moce i broń, ale rób to z rozwagą. Od nich i od ciebie zależy przyszłość ojczyzny." Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY








AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Zamek Śmierci


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2012

LICZBA PARAGRAFÓW:
320 stron

"Gdzieś w kazamatach ZAMKU ŚMIERCI ukryty został klucz do odzyskania mądrości przodków. Czy zdołasz go odnaleźć? A może, jak wielu innych śmiałków przed tobą, ulegniesz grozie, jaka zalęgła się w lochach pod fortecą? " Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY











AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Dżungla Horrorów


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2012

LICZBA PARAGRAFÓW:
352 stron

"Obecnie poszukujesz Kamienia Wiedzy z Ohrido, który ponoć ukryto na porośniętych dżunglą bagniskach Danarg. Prowadzony przez Paido, wojownika i maga Dessi podążasz przez rozdarte wojną ziemie Talestri. Tajemnica twej podróży zostaje narażona na niebezpieczeństwo, gdy jej cel i twoją tożsamość odkrywają odwieczni wrogowie, Mroczni Władcy! Czy zdołasz przeżyć napaść zabójców z Gnaag, pokonać armie Zargona i powstrzymać zrodzone z chaosu kreatury Agarasha Przeklętego? Od ciebie zależy czy zniweczysz ich złowrogie plany i spełnisz swe przeznaczenie, czy zawiedziesz i polegniesz." Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY





AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Kocioł strachu


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2012

LICZBA PARAGRAFÓW:
312 stron

"Na kontynent Magnamundu padł złowrogi cień wojny. Twoi odwieczni wrogowie, Mroczni Władcy z Helgedadu, podwoili swoje wysiłki, by uniemożliwić ci ukończenie misji Magnakai. Czas ucieka. Ich zbrojne legiony już teraz zbliżają się do miasta, pod ulicami którego spoczywa ukryty cel twojej misji: Kamień Wiedzy z Tahou. W KOTLE STRACHU będziesz musiał być zawsze o krok przed twoimi nieprzyjaciółmi podczas poszukiwań Kamienia Wiedzy w fantastycznej metropolii zbudowanej u zarania dziejów Magnamundu." Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY






AUTOR:
Joe Dever


TYTUŁ POLSKI:
Samotny Wilk: Lochy Torgaru


WYDAWNICTWO PL:
Copernicus Corporation 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
???

"Twoje poszukiwania mitycznych Kamieni Wiedzy przywiodły cię do ponurej fortecy Torgar, twierdzy Mrocznych Władców. W Lochach Torgaru twoją misją jest wyrwanie ostatnich Kamieni Wiedzy ze szponów wrogiego Władcy Mroku – Gnaaga. Jednak bądź ostrożny! Każda strona książki stawia cię przed nowym i potencjalnie śmiercionośnym zadaniem. Uważaj, abyś nie zabłądził w czeluściach tej fantastycznej i przerażającej fortecy, poszukując swojego przeznaczenia… lub zagłady!" Pozycja dostępna na STRONIE WYDAWCY







AUTOR:
Artur Marciniak


TYTUŁ POLSKI:
Antyczny Relikwiarz


WYDAWNICTWO PL:
Magazyn "Click"

LICZBA PARAGRAFÓW:
36

Po więcej informacji zapraszam na FORUM















AUTOR:
Beniamin Muszyński, Maciej Słomczyński


TYTUŁ POLSKI:
Janek - historia małego powstańca


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2011

LICZBA PARAGRAFÓW:
32

Miniatura autorstwa dr. Macieja Słomczyńskiego i Beniamina Muszyńskiego. Janek - historia małego powstańca. Jej akcja toczy się w Warszawie pochłoniętej piekłem wojny, a głównym bohaterem, w którego wciela się czytelnik, jest Zawiszak Janek. Książka została wydana nakładem Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru, a dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.









AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Pokuta


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2011

LICZBA PARAGRAFÓW:
156 stron

Akcja Pokuty rozgrywa się w latach trzydziestych XX-ego wieku w Anglii. Bohater, w którego wciela się czytelnik, ma problemy z zanikami pamięci. Tym gorzej dla niego, bo już na pierwszych stronach powieści ktoś próbuje wysłać go na tamten świat… Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.










AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Zaginiony


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2011

LICZBA PARAGRAFÓW:
115 stron

Gra książkowa-horror mocno nawiązująca do uniwersum Howarda Phillipsa Lovecrafta. Książka przenosi czytelnika do lat ’60 XX wieku. Wciel się w postać Afroamerykanina Jordana Allana, który poszukując niedoszłego zięcia, trafia do pewnego portowego miasteczka. Okazuje się, że nic tu nie jest normalne… Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.









AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Tło


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2012

LICZBA PARAGRAFÓW:
132 stron

Interesująca historia fantastycznego świata, który właśnie stanął na progu wielkiej rewolucji przemysłowej. Jak odnajdzie się w nim młody malarz? Wciągająca fabuła, zaskakujące zwroty akcji, niełatwe wybory, wiele możliwych zakończeń. Coś dla miłośników literatury, którzy chcieliby wziąć losy głównego bohatera w swoje ręce. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.









AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Uwikłana


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2012

LICZBA PARAGRAFÓW:
66 stron

Uwikłana to sensacyjna powieść interaktywna przeznaczona dla dorosłych czytelników, której fabuła koncentruje się na losach niewidomej dziewczyny wplątanej w walkę z grożącą Miastu katastrofą ekologiczną. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.











AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Incydent


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
35 stron

Incydent to krótki, interaktywny horror. Jego bohaterką jest dziewiętnastoletnia dziewczyna poruszająca się na wózku inwalidzkim, która spędza wakacje u dziadka, w małym, sennym miasteczku. W mieścinie znajduje się Ośrodek Epidemiologiczny, w którym prowadzone są badania nad zombie. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.









AUTOR:
Dorota Sidor


TYTUŁ POLSKI:
Gdzie jest wydra? - czyli śledztwo w Wilanowie


WYDAWNICTWO PL:
Dwie Siostry 2012

LICZBA PARAGRAFÓW:
80 stron

Pasjonująca gra książkowa osadzona w czasach Jana III Sobieskiego. Pokieruj śledztwem w królewskiej rezydencji, by odnaleźć zaginioną ulubienicę króla! W pałacu w Wilanowie szykuje się wielka uczta: król Jan III Sobieski obchodzi imieniny. Ale zamiast się cieszyć, rozpacza! Jego ulubienica - oswojona wydra - zniknęła bez śladu. Pomóż królowi ją odnaleźć! Dołącz do czwórki młodych detektywów i pokieruj śledztwem. Czy zdołasz rozwiązać zagadkę, nim zjadą się imieninowi goście?







AUTOR:
Michał Ślużyński


TYTUŁ POLSKI:
Przesyłka


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego wyboru 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
24 strony

Przesyłka to sympatyczna miniatura, która z przymrużeniem oka i dużą dozą humoru nawiązuje do standardów panujących w światach fantasy. Nasz bohater, Thomas Willow, wkrótce po opuszczeniu rodzinnej wioski, zobowiązuje się do dostarczenia pewnej tajemniczej przesyłki… Co będzie dalej? O tym zdecydujecie sami! Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.









AUTOR:
Przemysław Pociecha


TYTUŁ POLSKI:
Callista


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego wyboru 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
14 strony

Callista jest gamebookową bajką. Jej prostota ukazuje jak błaha historia staje się przyjemniejsza w odbiorze, kiedy zrobimy z niej interaktywny utwór. Warto zwrócić uwagę, że jest to jedna z nielicznych pozycji w dorobku literatury interaktywnej, gdzie głównym bohaterem jest kobieta. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.










AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Prywatne śledztwo


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego wyboru 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
28 strony

Anglia, lato 1951 roku. Minęło już cztery lata od zakończenia ostatnich działań na krwawym froncie Drugiej Wojny Światowej. Europa z wolna dźwiga się po nuklearnym chaosie poprzedzającym ostateczny upadek III Rzeszy. Nazywasz się Charles Edward Ward i pracujesz w złowrogim Instytucie Porządku Publicznego. Niestety, Twoje życie osobiste komplikuje się w wyniku wakacyjnego romansu. Postanawiasz rozwiązać ten problem na własną rękę. I to za wszelką cenę! Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.







AUTOR:
Piotr Bąkowski


TYTUŁ POLSKI:
Marsz Hańby


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego wyboru 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
31 strony

Japonia, rok 1236. Nazywasz się Hideyoshi Sato. Zanim nie zmarł Twój pan, Ishizaki Tetsudo, byłeś samurajem, mistrzem miecza. Teraz, pozbawiony opiekunka i mentora, nie posiadając ziemi ani pieniędzy stałeś się roninem. Trudniłeś się wieloma zajęciami, aż wreszcie, jako najemny żołnierz, wziąłeś udział w małej, sąsiedzkiej wojence pomiędzy dwoma skłóconymi rodami: Tozawa i Igarashich. To właśnie podczas tego konfliktu poznałeś Akirę Igarashiego, człowieka, który przedstawił Ci szalony plan obalenia cesarza Takamury. Plan, który rozpocząć miał się od lokalnej bitwy i który na zawsze miał odmienić Twoje dotychczasowe życie… Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.




AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Plaga


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego wyboru 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
22 strony

17.07.1994. Zaczynam spisywać te wspomnienia, żeby utrwalić zarówno fakty, jak i moje uczucia. Nie wiem, czy ktokolwiek, poza kręgiem najbliższych znajomych, to przeczyta, lecz i tak piszę z myślą o Tobie, anonimowy Czytelniku. Nie chcę jedynie przedstawić minionych wydarzeń, a siebie, moja rolę w tym wszystkim. W chwili wybuchu Plagi miałem dwadzieścia osiem lat… Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.








AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Marcewo


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2013

LICZBA PARAGRAFÓW:
66 strony

Młody, osierocony bohater, Jakub Bolej, weteran wojny polsko-bolszewickiej, by podreperować swój budżet niespodziewanym spadkiem rusza do Marcewa, tajemniczej wsi położonej w okolicach Giewontu. Jak potoczą się jego losy? To oczywiście zależy tylko od Ciebie! Powieść ta ukazuje świat brudny, stroniący od wyraźnej, czarno-białej wizji świata. Lektura dozwolona tylko dla pełnoletnich czytelników. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.







AUTOR:
Michał "Recoil" Rosiński


TYTUŁ POLSKI:
Twierdza


WYDAWNICTWO PL:
Self-publishing 2015

LICZBA PARAGRAFÓW:
1600

Poszukiwani nieustraszeni wędrowcy, awanturnicy i poszukiwacze przygód, chętni wyruszyć na pasjonującą wyprawę! Zdobądź sławę i bogactwo, zostań bohaterem, o którego czynach będą śpiewać pieśni, opowiadać legendy, pisać księgi. Przeżyj niesamowitą przygodę pełną wrażeń i niebezpieczeństw!

„Twierdza” to największa gra książkowa w Polsce. Wcielisz się w niej w jedną z pięciu postaci i poprowadzisz ją wprost do serca okrytej złą sławą Twierdzy. To Ty zdecydujesz jaki czeka ją tam los, bo przeznaczenie Twojego bohatera nie zostało jeszcze przypieczętowane. Przed Tobą jeszcze długa droga. Czy opowieść o Twoim bohaterze dobrze się skończy? Przekrocz bramy Twierdzy i przekonaj się! Pozycja dostępna jest na stronie e-bookowo.



AUTOR:
Wojciech Kowalczyk


TYTUŁ POLSKI:
Pompeja


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2016

LICZBA PARAGRAFÓW:
102

1 lipca 1916 roku rozpoczęła się największa i najkrwawsza bitwa I Wojny Światowej – bitwa nad Sommą. Przez cały czas swojego trwania pochłonęła ona ponad milion ofiar. Poprzedził ją tygodniowy ostrzał pozycji niemieckich – przez 168 godzin brytyjskie armaty bez ustanku wysyłały w stronę wroga tony bomb – mówi Wojciech Kowalczyk, autor książki.

W setną rocznicę tej batalii, mającej już na zawsze zapisać się na kartach historii, oddaję w ręce czytelników tę krótką grę książkową – opowieść, która choć fikcyjna, oparta jest na faktach. Mam nadzieję, że zachęci Cię ona do zagłębienia się w historię tego przełomowego konfliktu, który – choć tragiczny – dał naszej ojczyźnie wolność.. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.



AUTOR:
Paweł Celiński, Zuzanna Grębecka


TYTUŁ POLSKI:
Dziennikarka


WYDAWNICTWO PL:
Instytut Pamięci Narodowej, IPN 2016

LICZBA PARAGRAFÓW:
136 stron

Bohaterką gry „Dziennikarka” jest młoda kobieta, która po studiach polonistycznych podejmuje pierwszą pracę. Jej ambicją jest kariera dziennikarska. Kreując jej życie, gracz poznaje wiele tytułów medialnych lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, dzienniki, tygodniki, audycje radiowe związane z oficjalnym i tzw. drugim obiegiem wydawniczym. Gracz zdobywa także wiedzę o wydarzeniach łączących się z aktywnością opozycyjną oraz weryfikacją dziennikarzy na początku lat osiemdziesiątych. Pozycja dostępna na stronie wydawcy: IPN.





AUTOR:
Agnieszka Wiatrowska


TYTUŁ POLSKI:
Ten Dom


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2016

LICZBA PARAGRAFÓW:
111

Gamebook opowiada o pewnym domostwie i jego niepokojącym właścicielu, który niedawno zamieszkał w Twojej okolicy. Pozycja dostępna na stronie wydawcy: WWW.











AUTOR:
Tracey Turner


TYTUŁ POLSKI:
Zagubieni: Na pustyni strachu


WYDAWNICTWO PL:
Dwukropek 2017

LICZBA PARAGRAFÓW:
128 stron

Sztuka przetrwania na pustyni! Bohaterem książki jesteś ty. Znalazłeś się na pustyni. Musisz zdecydować, gdzie spędzić noc, jak chronić się przed palącym słońcem, jak ustrzec się dzikich zwierząt. Podejmujesz ryzyko. Możesz przeżyć lub zginąć. Wszystko zależy od twoich wyborów i wiedzy o życiu na pustyni. Co ci podpowie intuicja Czy uda ci się pokonać przeciwności losu i bezpiecznie przejść przez pustynię Przekonaj się sam! Pozycja dostępna: TU.







AUTOR:
Tracey Turner


TYTUŁ POLSKI:
Zagubieni: W dżungli zagłady


WYDAWNICTWO PL:
Dwukropek 2017

LICZBA PARAGRAFÓW:
128 stron

Głęboko w mroku dżungli amazońskiej zewsząd czyha na ciebie niebezpieczeństwo. Jesteś jedynym ocalałym z katastrofy samolotu i jeżeli chcesz przetrwać, musisz samotnie wyruszyć w dzicz. Znajdziesz pomoc i przeżyjesz lub zostaniesz sam i zginiesz. Wiesz, jak wyrwać się z paszczy straszliwego jaguara, bezpiecznie przejść obok śpiącego, ale groźnego węża i odróżnić owoc jadalny od trującego? Na każdej stronie tej książki będziesz musiał dokonać trudnego wyboru, od którego zależy Twój los. Pozycja dostępna: TU.







AUTOR:
Beniamin Muszyński


TYTUŁ POLSKI:
Chwała


WYDAWNICTWO PL:
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru 2017

LICZBA PARAGRAFÓW:
417

Chwała przenosi nas do fantastycznego świata wzorowanego na epoce wiktoriańskiej. Ludzie zabili w nim swoich bogów, znużeni prowadzonymi przez nich, ciągnącymi się od stuleci, krwawymi wojnami. Akcja gamebooka rozgrywa się kilka stuleci po tym wydarzeniu, a jej bohaterem jest bezimienny potomek pogromców nieśmiertelnych, w którego monotonnym dotąd życiu dochodzi do wydarzenia brzemiennego w skutki zarówno dla niego samego, jak i dla całego świata. Pozycja dostępna na stronie magazynu Masz Wybór.







AUTOR:
2D - Moon


TYTUŁ POLSKI:
Wilkołak


WYDAWNICTWO PL:
Fox Games 2017

LICZBA PARAGRAFÓW:
326

Niech cię nie zmyli senna atmosfera przykrytego śniegiem Białegoboru… W tym miasteczku dzieją się straszne rzeczy. A Ty, Eoras, uczeń maga już za chwilę staniesz się także wilkołakiem. I lepiej szybko się nauczyć myśleć i walczyć jak on, bo nie masz ani chwili do stracenia: twój mistrz Tedocred zniknął i pewne jest, że nie wybrał się na spokojny spacer po lesie. Mówią ci o tym liczne znaki: tajemne emblematy na ciałach ofiar, mrożące krew w żyłach opowieści o ludziach przepadających bez śladu i intuicja. Kto za to wszystko odpowiada? Wampiry, a może wataha wilkołaków? Wilczy zmysł słusznie ci podpowiada, że sprawa nie jest taka prosta. Korzystaj ze swej wiedzy, Uczniu maga, nadstawiaj uszu, Wilku. Czy ci się powiedzie? To zależy już tylko od Ciebie.



AUTOR:
Shuky, Waltch, Novy


TYTUŁ POLSKI:
Rycerze


WYDAWNICTWO PL:
Fox Games 2017

LICZBA PARAGRAFÓW:
387

Jesteś jednym z trzech braci, którzy pragną porzucić życie na wsi i zostać rycerzami w służbie miłościwego króla Ludwipchełka. Jednak w średniowiecznej szkole rycerzy obowiązują surowe zasady: jeśli chcesz sięgnąć po zaszczyty i wieść życie pełne przygód, musisz najpierw przejść serię prób. Udasz się więc w niebezpieczną podróż, stawisz czoło podstępnym szubrawcom, mściwemu nędzarzowi czy nieprzejednanej Karince, dowódcy królewskiej straży. Jeśli wykażesz się odwagą, wytrwałością i cierpliwością, a także znajdziesz bransoletki męstwa, zostaniesz pasowany na rycerza. Pamiętaj, by używać i mięśni, i rozumu. Twoje przeznaczenie jest w Twoich rękach, więc nie pozwól, by skrócono cię o głowę!



AUTOR:
Ced


TYTUŁ POLSKI:
Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa


WYDAWNICTWO PL:
Fox Games 2017

LICZBA PARAGRAFÓW:
323

W mrocznym Londynie detektywom nigdy nie brakuje spraw do rozwiązania. Kto stoi za morderstwem madame Yvette, kradzieżą złotego skarabeusza, okrutnymi torturami i zniknięciem kotki pani Hudson? I kto podsunął ci te wszystkie sprawy? Przecież nie możliwe, żeby on powrócił… Masz mało czasu, bo ktoś tu bardzo sprawnie rozdaje karty i myli tropy, raz po raz narażając cię na śmiertelne niebezpieczeństwo. Jako ekscentryczny Sherlock lub zdystansowany doktor Watson – wybór postaci zależy od Ciebie – musisz w mig kojarzyć fakty, umiejętnie stawiać podejrzanym pytania i mieć oczy dookoła głowy. Twój umysł, intuicja i spostrzegawczość to wszystko, co masz. Czy to wystarczy, by przechytrzyć geniusza zbrodni?



AUTOR:
Jurdic, Manuro


TYTUŁ POLSKI:
Łzy bogini Nuwy


WYDAWNICTWO PL:
Fox Games 2017

LICZBA PARAGRAFÓW:
236

W urzekającym, choć nie wolnym od zagrożeń świecie średniowiecznej Azji, żądza zysku może mieć straszne konsekwencje. Ze świątyni bogini Nuwy trzech złoczyńców kradnie boskie pędy. Dla miasta, które zostaje w ten sposób pozbawione ochrony, oznacza to początek epoki pełnej nieszczęść. Jednak Ty, łowczyni nagród, podejmujesz się wyzwania: w nadziei na sowitą zapłatę obiecujesz odnaleźć złodziei i zwrócić skradzione relikwie. Spakuj więc fiolki z trucizną, naostrz swe noże i przygotuj się do dalekiej drogi, bo w poszukiwaniu łotrów przemierzać będziesz tajemnicze lasy, wilgotne lochy i wąskie uliczki chińskich wiosek. Musisz się jednak spieszyć, bo gdy zajdzie słońce na ocalenie miasta będzie za późno…


Copyright © by alien2020@wp.pl 2002-2017