GRY PARAGRAFOWE

    Gry paragrafowe do druku:

  • Awaria [Szymon Ryżka]

    Stron: ok. 120
    Paragrafów: 222
    Gatunek: Science-fiction, fabularna z elementami labiryntowej

    "Poszukiwani są astronauci do pracy na Pierwszej Marsjańskiej Stacji Orbitalnej. Celem jest znalezienie rzadkich pierwiastków i minerałów oraz przygotowanie zaplecza do ich zdalnego wydobycia. I tak zaczęła się Twoja przygoda i trzyletni kontrakt na stanowisku inżyniera, technika, magazyniera i każdym innym, na którym będziesz potrzebny na pierwszej komercyjnej Marsjańskiej Stacji Orbitalnej." Paczuszka zawiera również wersje multimedialne.



  • Twierdza (demo) [Michał "Recoil" Rosiński]

    Stron: 40
    Paragrafów: ok. 200
    Gatunek: Fantasy, labiryntowa

    Demo nieoficjalnej wersji największej gry paragrafowej w Polsce. W grze wcielisz się w jedną z pięciu postaci, którą wkroczysz do okrytej złą sławą twierdzy. Torując sobie drogę za pomocą miecza i magii, wydrzesz jej najmroczniejsze tajemnice zyskując sławę i bogactwo.



  • Ostatni kurs [Beniamin Muszyński]

    Stron: 58
    Paragrafów: 185
    Gatunek: Przygodowa, fabularna

    Akcja tej gry książkowej przeniesie nas do drugiej połowy XIX wieku, zaś czytelnik utożsami się z niejakim Jamesem Gordonem. Anglikiem, którym musiał porzucić swoją ojczyznę, tytuł i majątek. Teraz wędruje samotnie po Europie szukając zapomnienia w przygodach. Jedna z takich eskapad zaprowadziła go aż do Rosji, skąd jedzie pociągiem ku tajemniczej Rumunii. Jeszcze nie wie, że będzie to jego ostatni kurs...



  • Dinara: Prastare szczyty [Beniamin Muszyński]

    Stron: 81
    Paragrafów: 262
    Gatunek: Przygodowa/historyczna/fantastyka, fabularna

    Akcja rozgrywa się jesienią 1944 w marionetkowym, pronazistowskim Niepodległym Państwie Chorwackim, a tytułowa Dinara to łańcuch gór przecinający te tereny. Główny bohater, Dymitr Iwanowicz Gawryłow, to radziecki szpieg służący w szeregach SS jako Johan Karenberg. Wysłany do Chorwackiego, górskiego klasztoru z tajną misją postanawia zacząć działać na własną rękę.



  • Pierścień Lorda Hatifnata (link) [Andrzej "Ardel" Betkiewicz]

    Stron: 129
    Paragrafów: 400
    Gatunek: Fantasy, labiryntowa

    "Pierścień lorda Hatifnata" to gra paragrafowa, w której wcielasz się w młodego rzezimieszka. Zostaje on wtrącony do lochu za próbę kradzieży pierścienia lorda Hatifnata. Wieść głosi, że można uciec, gdy posiada się pierścień władcy Podziemi Mumińczych. I właśnie dlatego trafiłeś za kratki. Ale to wcale nie przybliżyło go do spotkania z rodziną...



  • Goblin [Jacek Ciesielski]

    Stron: 10
    Paragrafów: 371
    Gatunek: Fantasy, labiryntowa

    Fabuła podobna jak w "Dreszczu": gracz staje się Śmiałkiem i wędruje po podziemnych labiryntach zabijając mieszkające tam bestie.



  • Tarcza i miecz [Szymon "Szmer" Rutkowski]

    Stron: 26
    Paragrafów: 289
    Gatunek: Fantasy, labiryntowa

    Labiryntówka utrzymana w stylu kultowego Dreszcza. Gracz penetruje mroczne Podziemia należące do Lorda Łamikosta, walczy z potworami, zbiera przedmioty i wykonuje inne czynności charakterystyczne dla tego gatunku paragrafówek. Jeśli lubisz labiryntówki, śmiało sięgnij po Tarczę i miecz. Stary, dobry schemat Fighting Fantasy nigdy się wszak nie zestarzeje.



  • Gothic: Polowanie na smoki [Przemysław Pociecha]

    Stron: 27
    Paragrafów: 75
    Gatunek: Fantastyka, fabularna

    Fabuła i świat gry nawiązuje do crpg Gothic II Noc Kruka, autorstwa studia Pyrahnia Bytes. Jako Paladyn, Łowca Smoków, lub Mag Ognia musimy odnaleźć bezimiennego bohatera. Każdy z mężczyzn, w którego możemy się wcielić posiada inne motywy swoich działań. Interesującym rozwiązaniem, którego nie uświadczymy w wielu gamebookach, jest prosty system punktacji, dzięki której wiemy, który bóg (Innos, Adanos, lub Beliar) sprzyjali nam podczas wędrówki.



  • Ogniem i szablą - szlachecka gra paragrafowa [Michał Gryń]

    Stron: 21
    Paragrafów: 170
    Gatunek: Historyczna/fantastyka, mechaniczna

    Wcielasz się w postać Jacka Ciesielskiego, żyjącego w XVII wieku polskiego szlachcica nie stroniącego od mocnych trunków i bijatyki. Realia historyczne przemieszane z fantastyką.



  • Phill Fox - szkolenie [Łukasz „Stumpień” Stępień]

    Stron: 13
    Paragrafów: 47
    Gatunek: Sensacyjna, mechaniczna

    Jeśli w smak Ci szpiegowskie klimaty, powinieneś zainteresować się tym dziełem! Wcielisz się w rolę tytułowego Phila Foxa, kandydata na szpiega, przechodzącego przez tytułowe szkolenie. Gra korzysta z mechaniki systemy RPG Risus.



  • Ręka Pana [Paweł „Aesandill” Bogdaszewski]

    Stron: 30
    Paragrafów: 144
    Gatunek: Horror, fabularna

    Nazywasz się Alicja Kwartnik, masz 26 lat. Skończyłaś Uniwersytet Warszawski na wydziale Historii. Spadek po bogatych rodzicach, w tym kamienica w centrum małego miasteczka na północy Polski, pozwala Ci na dostatnie życie. Twoim głównym zajęciem jest badanie historii okultyzmu. Podchodzisz do tych spraw z dużą dozą dystansu, lecz także fascynacji. Twój dom na przedmieściach zaopatrzyłaś w spore archiwum ksiąg traktujących o tej dziedzinie. Wśród perełek twojej kolekcji znaleźć można zarówno tajemnicze Nameless Cults, jak i bluźnierczy Necronomicon. Niedługo uzupełnisz swoją kolekcję o kolejną zakazaną księgę...



  • Pierścień złodziei [John Ross]

    Stron: 29
    Paragrafów: 137
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna

    Jest to opowieść o młodym Hobbicie - złodzieju. W poszukiwaniu nowego źródła dochodu udaje się on do mroźnego miasta Hultog. Podczas jednego ze swoich wypadów zostaje napadnięty przez bandę oprychów. Razem ze swoją wspólniczką Patricią, udaje mu się cudem uniknąć śmierci. Jako że Lucas (tak ma na imię główny bohater) nie marnuje okazji na wzbogacenie się, przeszukuje ciała napastników. Wieczorem wraz z dziewczyną świętując udane łowy postanawia sprawdzić łupy. Wśród złotych monet znajduje mosiężny pierścień, jaśniejący purpurowym światłem...



  • Poszukiwania korony [Premysław Pociecha]

    Stron: 39
    Paragrafów: 250
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna/labiryntowa

    W królestwie Heart źle się dzieje, odkąd skradzione zostały z królewskiego skarbca trzy magiczne przedmioty, zapewniające państwu wieczny dobrobyt i szczęście. Początkowo król Edward myślał, że jakoś sobie bez nich poradzi, ale kiedy jest już stary, blisko śmierci, wie, że aby przywrócić krainie spokój, trzeba je odnaleźć. Zadanie to powierza Tobie – najodważniejszemu rycerzowi!



  • Sługa Królestwa, Tom I [Premysław Pociecha]

    Stron: 35
    Paragrafów: 153
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna/labiryntowa

    Głównym bohaterem gry jest młody człowiek, królewski syn. Na razie jednak żyje w nieświadomości swego prawdziwego pochodzenia. Nasz młodzieniec nie jest bynajmniej traktowany po królewsku - należy on do Maanana, złego czarnoksiężnika, dla którego wykonuje prace domowe. Krótko mówiąc jest niewolnikiem.



  • Sługa Królestwa, Tom II [Premysław Pociecha]

    Stron: 25
    Paragrafów: 166
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna/labiryntowa

    Bezpośrednia kontynuacji tomu I.



  • Niewolnik czarodzieja [Premysław Pociecha]

    Stron: 39
    Paragrafów: 250
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna

    Zawsze, kiedy patrzysz na budzące się słońce zastanawiasz się, kim jesteś. Jesteś niewolnikiem czarodzieja Maanana, swojego pana. Twoim wujkiem jest John, sklepikarz w pobliskim miasteczku, który cię wychował. Jednak ani on, ani być może twój władca, ani tym bardziej ty, nie wiecie, kim byli twoi prawdziwe rodzice.



  • Grota von Hahena [Łukasz Kościow]

    Stron: 16
    Paragrafów: 159
    Gatunek: Fantastyka, labiryntowa

    Jak co dzień wróciłeś z polowania, niosąc mięso na rodzinny obiad, gdy nagle stajesz jak wryty. Twoja chata płonie żywym ogniem. Nie ma rodziny, nie żyją. Krzyczysz wściekle. Ta banda skrywająca się w jaskiniach na południu właśnie zrobiła krok za daleko! Nie wiedzą z kim mają do czynienia! Mordercy, zniszczyli twój świat! Czas na zemstę!



  • Koniec [Dominik Matusiak]

    Stron: 14
    Paragrafów: 50
    Gatunek: Horror, fabularna

    Jest wieczór. Siedzisz sobie przed komputerem i dopracowujesz szczegóły izolatek dla nowo projektowanego szpitala. Słyszysz wielki hałas za oknem. Wyglądasz i widzisz wypadek samochodowy; rozwalony pojazd o światła sygnalizacyjne, ślady hamowania i potrąconego pieszego.



  • Sanktuarium w Amarath / Armatropolis (nieukończone) [Konrad “Strzała” Strzałkowski]

    Stron: ok. 50
    Paragrafów: ok. 150
    Gatunek: Fantastyka/Postapo, fabularna

    Swoją przygodę rozpoczynasz w Aramath. Mieście portowym, położonym nad brzegiem Morza Południowego lub Bałtyckiego. W zasadzie to dwie niemal identyczne wersje tej samej gry. Projekt nieukończony.



  • Copyright © by alien2020@wp.pl 2002-2016